12هزار خانواده قربانیان نیروهای امنیتی از کمک برخوردار می شوند

ارگ ریاست جمهوری اعلام کرده است که مرحله نخست توزیع کوپون مساعدتی مواد غذایی برای ۱۲ هزار خانواده به گونه رسمی در کابل آغاز شده است.

به گفته شاه حسین مرتضوی، سخنگوی ارگ، این کار براساس فرمان ریاست جمهوری و توسط کمیته تدارکات ملی افغانستان آماده شده است.

بر اساس فرمان ریاست جمهوری، طرح توزیع «کوپون مساعدتی مواد غذایی» برای خانواده‌های شهدای نهاد‌های دفاعی، امنیتی و حوادث تروریستی، در مرحله اول در کابل و پس از آن، در دیگر ولایات اجرا می شود.

هدف از این برنامه، رسیده‌گی به خانواده‌های قربانیان نیروهای امنیتی، دفاعی و حوادث تروریستی گفته شده است.

بر اساس این طرح، در مرحله اول، برای مدت ۱۲ ماه توزیع کوپون مساعدتی مواد غذایی برای دست‌کم ۱۲ هزار خانواده واجد شرایط در ولایت کابل به گونه آزمایشی آغاز می‌شود و پس از آن، در سراسر کشور این روند عملی می‌شود.

کوپون مساعدتی مواد غذایی شامل آرد، برنج، روغن، چای، بوره و عدس می‌شود. این مقدار مواد غذایی بر اساس کتابچه کوپون در هر ماه در اختیار خانواده‌های واجد شرایط قرار می‌گیرد.

در این طرح، وزارت‌های دفاع ملی، داخله، کار و امور اجتماعی، اداره حمایت از افراد دارای معلولیت و ورثه شهدا و ریاست عمومی امنیت ملی موظف شده‌اند که فهرست وارثان قربانیان نیروهای امنیتی و دفاعی و حوادث تروریستی را به تفکیک هر ولایت به اداره تدارکات ملی بسپارند.

این در حالی است که بسیاری از بازندمانده‌گان قربانیان نیروهای امنیتی و دفاعی کشور بارها شکایت کرده‌اند که حکومت آن‌ها را مورد توجه قرار نداده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *