آخرین رایزنی‌های انتخاباتی؛

تیم‌های مطرح انتخاباتی تکمیل شدند

سخنگوی حزب جنبش ملی افغانستان می گوید که جنرال دوستم و کریم خلیلی با داکترعبدالله عبدالله توافق کرده اند تا مشترکا در یک تیکت ثبت نام کنند.

شام گذشته، آقای دوستم و خلیلی در خانه صلاح الدین ربانی با داکتر عبدالله عبدالله در این مورد رایزنی کرده اند.

به گفته سخنگویان حزب جنبش، صلاح الدین ربانی به نمایندگی از حزب جمعیت اسلامی نیز شامل تیکت داکتر عبدالله عبدالله است.

گفته می شود که معاونیت داکترعبدالله عبدالله متعلق به حزب جنبش است و این حزب عنایت الله بابر فرهمند رییس دفتر معاونیت اول ریاست جمهوری را به این پست معرفی کرده است.

همچنان کریم خلیلی رییس شورای عالی صلح نیز از میان پسرش تقی خلیلی و اسدالله سعادتی، آقای سعادتی را برای معاونیت دوم عبدالله عبدالله معرفی کرده است.

در تکت انتخاباتی داکتر عبدالله عبدالله، حکمت خلیل کرزی به حیث رییس اجرایی معرفی شده است و قرار است که در آینده، دو معاون وی معرفی شوند.

امرالله صالح معاون اول غنی می شود

براساس گزارش ها، تیم  ارگ ریاست جمهوری نیز تکمیل شده است و امرالله صالح سرپرست کنونی وزارت داخله، قرار است به عنوان معاون اول غنی ثبت نام کند.

پیش از این معاونیت دوم سرور دانش برای آقای غنی تثبیت شده بود.

با این حال گفته می شود که ثریا دلیل از آدرس حزب جنبش ملی نیز در تیم غنی به عنوان نفر سوم تیکت، توافق شده است اما حزب جنبش در این مورد تاکنون چیزی نگفته است.

امرالله صالح به تازگی به عنوان سرپرست وزارت داخله معرفی شده است و بردن او برای معاونیت اول ریاست جمهوری، بسیاری از کارهای ناتمام او در این وزارت را به گفته منتقدانش، معطل خواهد ماند.

آقای صالح با آمدن به وزارت داخله، اقدامات گسترده ای را برای مهار نا امنی در شهر کابل روی دست گرفت.

تکمیل شدن تیکت احمدولی مسعود

با این حال، احمدولی مسعود نیز با برگزیدن داکتر فریده مومند به عنوان معاون اول و لطیف نظری در پست معاونیت دوم، تیکت خود را تکمیل و آماده ثبت نام کرده است.

آقای مسعود گفته است که او از آدرس جریان مقاومت خود را نامزد کرده است اما در تیم او هیچ کدام از اعضای سابق احزاب جهادی حضور ندارند.

روز گذشته، جمعه، محمد حنیف اتمر، مشاور پیشین شورای امنیت با معاونیت محمدیونس قانونی و محمد محقق ثبت نام کرد. او توانست که شمار زیادی از رهبران جهادی و اعضای مطرح برخی احزاب را با خود همراه سازد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *