طالبان هشدار داد

نیروهای خارجی از افغانستان خارج نشوند گفتگوها را متوقف می‌کنیم

گروه طالبان هشدار داده است در صورتی که امریکا موضوع خروج نیروهای خارجی از افغانستان را در محور گفت‌وگوهای صلح قرار ندهد این گروه مذاکرات صلح را به تعویق خواهد انداخت.

در اعلامیه که از سوی این گروه به نشر رسیده آمده است که نمایندگان امریکا در جلسه‌ی که چندی قبل در قطر برگزار شده بود تعهد کرده بودند که در نشست بعدی، روی خروج نیروهای خارجی از افغانستان صحبت خواهند کرد اما امریکا تمایلی برای ادامه این بحث نشان نداده است.
اعلامیه افزوده است؛ امریکا تلاش دارد موضوعات دیگر را در برنامه گفت‌وگوهای صلح شامل کند.
این گروه هشدار داده است در صورتی که وضعیت چنین ادامه پیدا کند و امریکایی‌ها صادقانه وارد مذاکره نشوند امارت اسلامی مجبور است گفت‌وگوهای صلح را تا زمانی که امریکا به جای فشار و تکیتک‌ها برای صلح گام واقعی برندارد، به تعویق بی‌اندازد.
گروه طالبان در اعلامیه خاطر نشان کرده است، از همکاری کشورهای همسایه و منطقه برای حل معضل افغانستان استقبال می‌کند اما این معضل با وارد کردن فشارها و تکتیک‌ها حل شدنی نیست.
هشدار طالبان برای توقف گفت‌وگوها با امریکا در حالی مطرح می‌شود که زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا برای صلح افغانستان به کابل آمده و سرگرم گفت‌وگو با مقام‌های افغان در مورد مذاکرات صلح است.

پیش از حامد کرزی رییس جمهور پیشین کشور نیز گفته بود که امریکایی تلاش دارند حضور شان در افغانستان را دایمی کنند.

امریکا طبق پییمان امنیتی که با حکومت افغانستان امضا کرده است ۹ پایگاه نظامی در کشور احداث کرده است و موضوع خروج این نیروها همواره از موضوعات بحث برانگیز در کشور بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن