پس از دوماه؛ نتایج ابتدایی انتخابات پارلمانی ولایت کابل اعلام شد

سرانجام پس از مدت ها انتظار، کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان لحظاتی پیش، لیست ابتدایی نامزدان برنده انتخابات پارلمانی ولایت کابل را اعلام کرد.

براساس اعلام این کمیسیون اسامی ذیل توانسته اند که بیشتر از دیگران رای بیاورند. این افراد از میان 804 نامزد در کابل انتخاب شده اند.

1-حاجى اجمل رحمانى ۲ قيوم خيرخواه ۳ فدا محمد الفت صالح ۴جاويد جيحون ۵رمضان بشر دوست ۶خان آقا رضائى ۷اميرگل شاهين۸ غلام حسين ناصرى ۹ملا محمد خان احمدى۱۰الله گل مجاهد ۱۱امان الله گذر ۱۲سيد محمد محمدى ۱۳خان وردگ ۱۴قاضى مير افغان صافى۱۵اجمل گلاب ۱۶ضياء عظيمى شينوزاده  ۱۷عبيدالله كليمزى ۱۸توفيق وحدت ۱۹حفيظ الله جليلى ۲۰فرهاد صديقى۲۱انورخان اورياخيل ۲۲حاجى زرگى حبيبى ۲۳حبيب الرحمان سياف ۲۴نجيب الله ناصر ۲۵فاطمه نظرى ۲۶مرسل نبى زاده ۲۷شينكى كروخيل  ۲۸روبينا جلالى ۲۹مريم سما۳۰سليمه نكبين ۳۱زهره نوروزى۳۲– نظیفه زکی۳۳فوزيه ناصريار گلدره ای

کوچی ها: 1- شاوزیر تره خیل- 2-حبیب الرحمان افغان- 3-میرویس حسین خیل-4- ننگیالی-5- پرویز عرب زاده- 6-حیدرجان نعیم زوی 7- رسول خان کوچی8- حمیده احمدزی- 9مریم سلیمان خیل-10 فرزانه کوچی

گلاجان صیاد رییس کمیسیون انتخابات در یک کنفرانس خبری گفت که این کمیسیون علی رغم مشکلات زیاد توانسته است که کار بررسی شمارش آرای ولایت کابل را به پایان رسانیده و امروز، دوشنبه، این لیست را اعلام کند.

صیاد از کسانی که نسبت به این پروسه اعتراض دارند خواست که به شکل قانونی اعتراضات خود را تسلیم کمیسیون شکایات نمایند.

به گفته صیاد، کمیسیون مستقل انتخابات توانسته است که دستاوردهای خوبی را داشته باشد که به گفته او، تهیه فهرست رای دهندگان و ایجاد تاسیسات مشخص برای کمیسیون در ولایات مختلف، از جمله این دستاوردها است.

او، استفاده از سیستم بایومتریک را نیز یکی از دستاوردهای کمیسیون مستقل انتخابات خواند درحالی که در بیشتر مناطق کشور در روز انتخابات، دستگاه های بایومتریک از کار افتاده و یا کار نکرده اند.

او از نهادهای ناظر و نیز نیروهای امنیتی بخاطر همکاری با این کمیسیون و نیز حضور گسترده مردم در پروسه انتخابات، قدردانی کرد. رییس کمیسیون مستقل انتخابات از نامزدان معترض خواست که دست از اعتراضات خشونت بار بردارند و از راه های دموکراتیک، اعتراضات شان را منعکس کنند.

نتایج انتخابات ولایت کابل درحالی اعلام می شود که پیش از این بیشتر نتایج ابتدایی در ولایات مختلف اعلام شده اما با واکنش های گسترده ای نیز همراه بوده است.

شمار زیادی از کاندیدان معترض می گویند که تقلبات گسترده در انتخابات گذشته، مشروعیت این پروسه را زیر سوال برده است و نتایج  آن برای بسیاری‌ها غیر قابل قبول است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *