سفیر امریکا: تلاش های صلح امیدوار کننده است

جان بس سفیر امریکا در کابل در دیدار با شماری از اعضای رهبری شورای عالی صلح افغانستان گفته است که تلاش های صلح در افغانستان امیدوار کننده است.

او تاکید کرده است که سفیر امریکا در کابل تلاش های خود برای تامین صلح افغانستان به رهبری خود افغان ها را شدت بخشیده است.

شورای عالی صلح با نشر خبرنامه ای گفته است که در دیدار با سفیر امریکا، محمد عمر داوودزى نمایندۀ خاص رئیس جمهور در امور منطقوی برای اجماع صلح و رئیس دارالانشای شورای عالی صلح و داکتر حبیبه سرابی معاون شورای عالی حضور داشته است.

در نشست مسکو نیز یکی از بحث های جدی اشتراک کنندگان چگونگی آوردن صلح به افغانستان بوده است.

به گفته این خبرنامه، دو طرف در این نشست بر برقراری صلح و امنیت در افغانستان و همکاری همه جانبه کشورهای منطقه برای موفقیت پروسه صلح تاکید کردند.

در خبرنامه آمده است که محمد عمر داوودزى ضمن استقبال از همکاری های هماهنگ و تسهیل کنندۀ امریکا در پروسه صلح افغانستان گفته است: “شورای عالی صلح از تلاش های هماهنگ هر کشوری برای تسهیل پروسه صلح افغانستان استقبال می‌کند، اما تاکید می نماید که پروسه صلح افغانستان به رهبری و مالکیت افغان‌ ها صورت می گیرد.”

داوودزی از تلاش های ایالات متحده امریکا در فراهم آوری زمینه‌ی مذاکرات مستقیم دولت افغانستان با تحریک طالبان قدردانی کرده است.

تلاش ها برای برقراری صلح در افغانستان درحالی شدت گرفته است که هفته گذشته، نشست بین الافغانی مسکو نیز برگزار شد و در نتیجه دو روز گفتگو، نمایندگان احزاب سیاسی و شخصیت های ملی افغانستان و طالبان بر لزوم برقراری صلح در کشور تاکید کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن