زلمی خلیل‌زاد دیدار با خبرنگاران؛

طالبان میان مذاکره یا جنگ یکی‌را انتخاب کنند

زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا در رایزنی‌های صلح افغانستان، می گوید که اگر طالبان گفتگو کنند این کشور نیز حاضر به گفتگو است و اگر جنگ کنند این کشور حاضر به جنگ با آنان است.

آقای خلیل زاد در دیدار با شماری از خبرنگاران افغان در کابل گفت که امریکا در کنار نیروهای امنیتی افغانستان است و حاضر است که با طالبان بجنگد.

به گفته او، ایالات متحده و هم‌پیمانانش به حمایت از نیروهای امنیتی افغان افتخار می‌کنند و در این مقطع نقش نیروهای امنیتی افغان و فشارهای نظامی مهم است.

او گفت که ایالت متحده هیچ‌گاهی خواهان ایجاد پایگاه‌های دایمی در افغانستان نبوده است:” چیزی که ما می‌خواهیم ختم جنگ از طریق گفت‌وگو، ادامه‌ی همکاری با افغانستان و مطمئن‌شدن از این که هیچ تروریستی هیچ یک از دو طرف را تهدید نمی‌کند.”

او اضافه کرد که ایالات متحده می‌خواهد به پاس قربانی‌های هفده ساله، یک رابطه‌ی همه‌جانبه با افغانستان، رابطه‌ای که برای افغان‌ها آینده‌ی بهتر فراهم کند، داشته باشد:” این رابطه شامل روابط نظامی، دیپلوماتیک و اقتصادی خواهد بود.”

زلمی خلیل زاد درحالی چهارمین سفر خود به منطقه را آغاز کرده است که گروه طالبان نسبت به تعویق گفتگوهای صلح هشدار داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن