خشم ارگ بالای کمیشنران کمیسیون های انتخاباتی؛

تمامی کمیشنران برکنار و به سارنوالی معرفی شدند

با شتاب گرفتن روند اصلاحات در نظام انتخاباتی، ارگ ریاست جمهوری، با صدور فرمانی تمامی کمیشنران کمیسیون های انتخاباتی را برکنار و سارنوالی نیز آنان را ممنوع الخروج اعلام کرد. همزمان ریاست جمهوری قانون تعدیل شده انتخابات را که در نتیجه تفاهم با نمایندگان نامزد انتخابات ریاست جمهوری تهیه شده توشیح کرده و نظام انتخاباتی را نیز تغییر داد.

براساس مسوده تعدیل شده قانون انتخابات معرفی نامزدان کمیشنری در کمیسیون های انتخاباتی به احزاب سیاسی ثبت شده در وزارت عدلیه سپرده شده است تا از میان افراد واجد شرایط 12 نفر به عنوان کمیشنر انتخاب شوند. درفرمان ریاست جمهوری برای برکناری کمیشنرهای کمیسیون های انتخاباتی آمده است که تا تعیین اعضای جدید برای کمیسیون ها، روسای دارلانشای دو کمیسیون سرپرستی این دو نهاد را بردوش دارند.

همچنان در این فرمان آمده است که احزاب سیاسی و نهادهای مدنی به مدت هفت روز فرصت دارند تا افراد مورد نظر شان برای عضویت در کمیسیون های انتخاباتی را به ریاست جمهوری معرفی کنند. ارگ ریاست جمهوری درحالی به یکبارگی تمامی اعضای کمیسیون های انتخاباتی را برکنار و سارنوالی آنان را ممنوع الخروج کرده است که در یک بیانیه، این افراد برکناری شان را غیر قانونی خوانده اند. در بیانیه مشترکی که کمیشنران برکنار شده کمیسیون منشتر کرده اند آمده است که این افراد حاضر به مناظره در باره چالش های انتخاباتی با رهبران حکومت وحدت ملی هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *