وزیر دفاع امریکا وارد افغانستان شد

پاتریک شاناهان سرپرست وزارت دفاع امریکا، امروز دوشنبه (22 دلو) در یک سفر اعلام ناشده وارد کابل شده است.

گفته می‌شود که پاتریک شاناهان در این سفرش با نیروهای امریکایی مستقر در افغانستان و رهبران حکومت وحدت ملی دیدار خواهد کرد.

شاناهان به گروه کوچکی از خبرنگارانی که وی را در این سفر همراهی می‌کنند، گفت:” مهم است که دولت افغانستان در گفتگوهایی که درباره افغانستان است مشارکت داشته باشد.”

این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که تاکنون چندین دور مذاکرات فشرده میان مقام‌های امریکایی و نمایندگان گروه طالبان برگزار شده است که نمایندگان حکومت افغانستان در آن حضور نداشته اند.

این در حالی است که اشرف غنی دیروز اعلام کرد که حاضر است برای طالبان در چندین ولایت دفتر ایجاد کند. طالبان در این مورد هیچ واکنشی نداشته است.

پیش از این بارها ترامپ گفته بود که در صورت موفق بودن گفتگوهای صلح افغانستان نظامیان امریکایی از افغانستان خارج خواهند شد.

در همین حال چندی پیش محمد اشرف رییس جمهوری کشور به ترامپ نامه نوشت و  از او خواسته بود تا تعداد عساکر امریکایی در افغانستان را کاهش دهد ولی خروج این نیروها از افغانستان زود است نامه‌ی که هنوز پاسخ داده نشده است.

پاتریک شاناهان در ماه دسامبر گذشته جانشین جیمز متیس شد که در اعتراض به برنامه دونالد ترامپ، رییس جمهوری امریکا برای خروج نیروهای امریکایی از افغانستان و سوریه استعفا کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *