در واکنش به نشست مسکو؛

طالبانِ شامل در فهرست سیاه از سفر منع شدند

مقامات در وزارت خارجه افغانستان گفته اند؛ طالبانی که شامل فهرست سیاه سازمان ملل متحد هستند پس از این حق سفر به هیچ کشوری را ندارند.

نشست مسکو با واکنش های شدید دولت افغانستان روبر شد.

به گفته صبغت الله احمدی، سخنگوی وزارت خارجه افغانستان، کابل نگرانی های خود نسبت به سفر نمایندگان طالبان از قطر به روسیه را با سازمان ملل متحد شریک کرده است.

به گفته او، سایر کشورهای دیگر نیز طالبان را بعنوان یک گروه تروریستی می شناسند.

او به صدای امریکا گفته است:” درباره سفر نمایندگان (طالبان) از قطر به روسیه ما به سازمان ملل یادآوری کرده ایم؛ شکایت نکرده ایم. این افراد زیر تحریم سازمان ملل بودند و چگونه توانستند که به یک کشور دیگر سفر کنند، به همین منظور ما این موضوع را به کمیته ۱۹۸۸ سازمان ملل یادآور شدیم”.

پیش از این برخی منابع گزارش داده بودند که وزارت خارجه افغانستان به شماری از رهبران ارشد طالبان که در قطر هستند پاسپورت افغانی صادر کرده است. هدف از این کار حکومت تشویق طالبان برای گفتگوهای صلح بوده است.

دولت افغانستان درحالی از سفر نمایندگان طالبان به مسکو ابراز نارضایتی کرده است که پیش از این نیز شماری از نمایندگان طالبان برای دیدار با نمایندگان شورای عالی صلح افغانستان به مسکو سفر کرده بودند.

نشست بین الافغانی صلح مسکو روزهای سه و چهارشنبه هفته گذشته میان شماری از رهبران سیاسی افغانستان و نمایندگان طالبان برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن