رییس سنای امریکا: ترامپ نباید نیروهای نظامی امریکا را از افغانستان خارج کند

رییس مجلس سنای امریکا از ترامپ رییس جمهور این کشور خواسته است که نیروهای نظامی امریکا را از افغانستان و سوریه خارج نکند.
دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا در اوایل سال جاری میلادی حدود یک ماه پیش خروج نظامی از سوریه را اعلام کرد و نیز گفت که نیم از سربازانش را از افغانستان خارج می‌کند.

این اقدام ترامپ با واکنش‌های در درون امریکا مواجه شده است. ریک تیلرسن وزیر دفاع امریکا در مخالفت با این تصمیم ترامپ از وظیفه خود کناره‌گیری کرد و برخی سیاسیون امریکا از جمله کنگره این کشور نیز با خروج از افغانستان و سوریه مخالفت کرد.

میچ مکنیل رییس جمهوری خواه مجلس سنای امریکا بار دیگر از اعضای سنای این کشور خواسته است که جداً به آقای ترامپ بگویند تا نیروهای نظامی را از افغانستان و سوریه خارج نکند.

آقای مکنیل روز گذشته (29 جنوری 9 دلو) گفته که گروه‌های اسلام گرا در افغانستان و سوریه تهدید جدی در برابر امریکا است و باید نیروهای نظامی از این دو کشور خارج نشوند.

او گفته است: “ما پولیس جهان نیستیم، ولی ما مدافع آزادی در جهان هستیم و این مسوولیت امریکا است که در حمایت از متحدان خود بیاستد و در هماهنگی و رهبری سایر کشورهای جهان بر ضد تروریزم مبارزه کند”.

این در حالی است که اخیرا مقام های امریکایی اعلام کرده اند که بحث خروج نیروهای امریکایی از افغانستان و نتایج گفتگوهای صلح افغانستان برای این کشور بسیار اهمیت دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن