سارنوالی: تحقیقات درباره دوسیه آزار جنسی دختران فوتبالیست تکمیل شده است

سخنگوی لوی سارنوالی افغانستان اعلام کرده است که تحقیقات درباره آزار جنسی دختران فوتبالیست افغانستان تکمیل شده است.

جمشید رسولی، امروز یکشنبه، 7 دلو در یک کنفرانس خبری در کابل، گفت که تاکنون از نزدیک به ۳۰ تن از مسئولان فدراسیون، بانوان فوتبالیست و کارمندان فدراسیون در رابطه به قضیه‌ بدرفتاری جنسی تحقیقات شده است.

به گفته او، به زودی یک هیات از سوی این نهاد برای تحقیقات بیشتر به کشورهای اروپایی اعزام می شود.

سخن‌گوی سارنوالی افغانستان می گوید که تصمیم نهایی دادگاه در مورد این قضیه، پس از کامل‌شدن تحقیقات در خارج و داخل کشور اعلام می‌شود.

او در این نشست گفت: “ما تا هنوز از نزدیک به ۳۰ تن از مسئولان فدراسیون، بانوان فوتبالیست وکارمندان فدراسیون در رابطه به این قضیه تحقیقات کرده‌ایم. همچنان از فیفا (فدراسیون جهانی فوتبال) و نهادهای مرتبط دیگر جهانی با فدراسیون فوتبال کشور مدارک و اسناد مرتبط با این قضیه را خواسته‌ایم.”

در همین حال، سخن‌گوی دادستانی کل کشور گفت که بر اساس یافته‌های اولیه‌ دادگاه، وظیفه‌ یوسف کارگر، معاون فدراسیون فوتبال کشور از حالت تعلیق کشیده شده است.

او در مورد درخواست کرام الدین کریم رییس این فدراسیون چیزی نگفت اما چندی پیش، فیفا اعلام کرد که درخواست لغو تعلیق وظیفه او رد شده است.

دوماه پیش، روزنامه گاردین به نقل از منابعی در تیم ملی فوتبال بانوان افغانستان گفته بود که شماری از مسوولان فدراسیون فوتبال افغانستان در بدرفتاری جنسی در برابر بازیکنان دختر،نقش داشته‌اند.

خالده پوپلزی کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال زنان افغانستان نیز از جمله کسانی است که سارنوال کرام الدین کریم را متهم به داشتن اتاق مخصوص برای رابطه جنسی با دختران کرده است.

پس از این رویدادها، سارنوالی اعلام کرد که وظیفه‌ رییس، معاون، سکرترجنرال، مسئول دروازه‌بانان و مسئول ارتباط با ولایات فدراسیون فوتبال را به حالت تعلیق آورده است و حدود یک ماه پیش (۷ جدی) اعلام کرد که پنج نفر به شمول رییس فدراسیون فوتبال افغانستان ممنوع‌الخروج شده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن