خلیلزاد: توافق با گروه طالبان نهایی نشده است

زلمی خلیلزاد نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا برای افغانستان،  گفته است هیج توافقی با گروه طالبان نهایی نشده است.

خلیلزاد که شش است  با نمایندگان طالبان در پایتخت قطر گفت‌وگو می‌کند، شب گذشته اعلام کرد که پیشرفت‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته اما هیچ توافقی نهایی به‌دست نیامده است.
او در صفحه‌ی توییتر خود نوشت: «ما با استفاده از روندی که به‌وجود آمده، به گفتگوهای خود ادامه خواهیم داد. هنوز مسایل مهمی است که باقی مانده که لازم است روی‌ آن‌ها نیز کار شود تا زمانی که روی همه‌چیز توافق نشده است، توافقات نهایی نیست؛ و این «همه‌چیز» شامل یک گفت‌وگوی بین‌الافغانی و نیز آتش‌بس همه‌جانبه می‌شود.»
پیش از این خبرگزاری رویترز به نقل از منابع دفتر طالبان در قطر، گزارش داده بود که پیش‌نویس توافق صلح و آماده شده و هردو جانب به خروج نیروهای امریکایی در ۱۸ ماه آینده به توافق رسیده‌اند.

خلیل‌زاد در حالی به نمانیدگی از دولت امریکا با نمایندگان طالبان وارد گفتگوهای جدی شده است که هیچ نماینده‌ی از حکومت افغانستان در این نشست حضور ندارد.

پیش از حکومت افغانستان اعلام کرده بود که گفتگوهای که طرف اصلی آن حکومت افغانستان نباشد مشروعیت ندارد. طالبان نیز تا کنون حاضر نشده اند که در مورد صلح افغانستان با جانب افغانستانی گفتگو کنند.

هر چند دولت افغانستان به مذاکره رو در رو با طالبان خوشبین است اما این گروه بارها گفتکو با طرف افغانستانی را رد کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *