شورای عالی صلح: چین از مذاکرات با مالکیت افغان ها حمایت می‌کند

شورای عالی صلح افغانستان اعلام کرده است که در دیدار محمد عمر داوودزی نماینده ویژه رییس جمهور برای اجماع صلح و مقامات چینایی، پکن تعهد کرده است که از مذاکرات به رهبری و مالکیت افغان ها حمایت کند

در خبرنامه این شورا آمده است که محمد عمر داووزی، در سفر به چین با شماری از مقامات این کشور از جمله نماینده ویژه چین برای افغانستان پاکستان، دیدار و گفتگو کرده است.

در خبرنامه آمده است:” دو طرف روی موضوعات چون بهبود و انکشاف همکاری های مشترک میان چین و افغانستان، پروسه صلح به مالکیت، حاکمیت و رهبری دولت افغانستان، اجماع منطقه یی برای صلح افغانستان و اینکه صلح و ثبات در افغانستان امنیت در منطقه می آورد، بحث نمودند.” سید احسان طاهری سخنگوی شورای صلح نیز می گوید که آقای داوودزی از همکاری های چین برای پیشرفت گفتگوهای صلح در افغانستان استقبال کرده است.

به گفته طاهری، عمر داوودزی، خواستار ادامه کمک های چین در بخش های مختلف از جمله رایزنی های صلح افغانستان شده است. مقامات چینایی همچنان گفته اند که آماده همکاری با افغانستان در عرصه های مختلف هستند. عمر داوودزی پیش از سفر به چین به اسلام آباد نیز رفته و با شماری از مقامات این کشور دیدار و گفتگو کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن