تلفات حمله دیروز در میدان‌وردک به ۱۲۶ کشته افزایش یافت

آمار تلفات نیروهای امنیتی در حمله دیروز طالبان بر یک مرکز آموزشی مربوط به امنیت ملی در میدان وردک به بیش از صد تن رسیده است.
منابع امنیتی به خبرگزاری رویترز گفته‌اند که در پی حمله دیروز طالبان بر یک مرکز آموزشی نیروهای ویژه امنیت ملی در شاهراه میدان وردک در غرب کابل، اضافه از ۱۰۰ کشته و زخمی برجا گذاشته است.
طالبان صبح روز گذشته یک موتر هاموی مملو از مواد انفجاری را در برابر ساختمان این مرکز انفجار دادند و به دنبال آن سه مهاجم این گروه وارد ساختمان شده به درگیری با نیروهای امنیتی پرداختند.
مقام‌های محلی میدان وردک روز گذشته گفتند که در این رویداد ۱۲ کشته و ۲۸ زخمی به شفاخانه‌های این ولایت منتقل شده است اما یک منبع از وزارت دفاع به رویترز گفته که شمار تلفات بیشتر است.
او گفته: « اطلاعاتی که ما داریم نشان می‌دهد که ۱۲۶ نفر در انفجار داخل مرکز آموزش نظامی کشته شده اند و هشت تن از نیروهای ویژه امنیت ملی نیز در جمع کشته شده‌ها هستند.»
در حمله موتربمب طالبان بر این مرکز، ساختمان دو طبقه‌یی آن فرو ریخته و صدای این انفجار تا دوردست‌ها شنیده شده است.
مقام‌های امنیتی کشور تا کنون به صورت رسمی در مورد آمار تلفات این رویداد چیزی نگفته اند.

حمله دیروز در میدان وردک پس از روی کار آمدن اسدالله خالد به عنوان وزیر دفاع بزرگتر حمله به یک نهاد امینتی است که رخ می‌دهد.

حمله دیروز در حالی رخ داد که حمدالله محب مشاور امنیت ملی سرپرست وزارت داخله گماشته است.

آقای محب هیچ تجربه نظامی ندارد و قبلا به عنوان سفیر افغانستان در امریکا کار کرده است و اکنون مشاور امنیت ملی رییس جمهور نیز هست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *