تشکیل تیم ثبات و هم‌گرایی؛

تلاش برای حفظ ریاست اجرایی در نظام

احزاب جنبش، وحدت و جمعیت امروز، یکشنبه 30 جدی، با تشکیل تیم انتخاباتی ثبات و هم‌گرایی، آمادگی شان را برای حضور در انتخابات آینده ریاست جمهوری اعلام کردند.

عبدالله عبدالله رییس اجرایی به عنوان نامزد و عنایت الله بابر فرهمند و اسدالله سعادتی معاونان آقای عبدالله در این تیم هستند. گفته می شود که حکمت خلیل کرزی نیز به عنوان رییس اجراییه در این تیم حضور دارد.

کریم خلیلی، جنرال دوستم و صلاح الدین ربانی از بانیان این تیم هستند که در نتیجه چندین جلسه رایزنی، روی تشکیل این تیم انتخاباتی توافق کرده اند.

منابعی به خبرگزاری میثاق می‌گویند که تشکیل این تیم انتخاباتی، برای حفظ ریاست  اجرایی در بدنه نظام کنونی است و داکتر عبدالله عبدالله برای گرفتن قدرت و رسیدن به ارگ اراده جدی ندارد.

به گفته این منابع، تشکیل این تیم، در مشوره با شخص محمد اشرف غنی صورت گرفته تا رقبای جدی ارگ، از جمله محمد حنیف اتمر و رحمت الله نبیل نتوانند به دور دوم انتخابات در برابر غنی راه یابند.

جنرال عبدالرشید دوستم، کریم خلیلی و داکتر عبدالله عبدالله در مراسم اعلام موجودیت این تیم، از کنار کارکردهای گذشته خودشان و نیز محمد اشرف غنی به سادگی عبور کردند و انتقادات جدی مطرح نکردند.

کریم خلیلی و داکتر عبدالله عبدالله نیز از هواداران شان خواستند تا با ایجاد یک رقابت سالم، تبلیغات شان را به پیش ببرند.

عبدالله عبدالله در سخنانی همچنان گفت که ثبت نام گلبدین حکمتیار در انتخابات ریاست جمهوری، نمونه ای ازپیشرفت افغانستان است چرا که او، پنج سال پیش در سنگر با مردم افغانستان جنگ می کرد.

عبدالله عبدالله گفت که او برای یک افغانستان با ثبات و دارای روحیه همدلی مبارزه کرده این مبارزه اش را ادامه خواهد داد.

گفته می شود که امروز، علاوه بر ثبت نام تیم ثبات و همگرایی، تیم اشرف غنی نیز ثبت نام کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن