خلیل‌زاد: برای رسیدن به صلح گاهی باید جنگ کرد

زلمی خلیلزاد نماینده ویژه وزارت امور خارجه امریکا برای صلح افغانستان می‌گوید که هدف امریکا صلح در افغانستان است و برای رسیدن به صلح، گاهی جنگ لازم است.

خلیل زاد در صفحه‌ی توییتر خود نوشته است: « می‌بینم که بسیاری از مردم نگران‌اند که ما با طالبان جنگ می‌کنیم یا مذاکره، بگذارید واضح بگویم: امریکا در افغانستان صلح می‌خواهد.»
او افزده که برای دستیابی به صلح، امریکا آماده است تا نگرانی های مشروع همه طرف‌های دخیل را در پروسه ای که مستقل بودن و حاکمیت قانون افغانستان را تامین می‌کند و برای منافع مشروع دولت های منطقه‌ای تضمین کند، در نظر بگیرد.
خلیلزاد تا حال حدود سه بار با نمایندگان طالبان مذاکره کرده و خواست امریکا در این مذاکرات شریک شدن طالبان در قدرت سیاسی بوده.

طالبان اما امریکا را متهم به عدم توجه در مور مطرح کردن بحث خروج نیروهای خارجی از افغانستان کرده و هشدار داده اند که ممکن گفتگوهای صلح با امریکارا تعویق کنند.

خلیل زاد در حالی از جنگو صلح صحبت کرده است که دو روز قبل به پاکستان رفت و با مقام های این کشور در مورد صلح افغانستان دیدار کرد.

رسانه های پاکستانی گزارش داده اند که خلیل زاد از مقام های این کشور خواسته است تا دور بعدی گفتگوهای صلح نمایندگان طالبان و امریکا با میزبانی اسلام آباد برگزار شود.

ذبیح الله مجاهد کسی که خودش را سخنگوی طالبان می‌نامد در صفحه توییترش نوشته است حضور نمایندگان طالبان در نشست پاکستان شایعه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن