ثبت‌نام تیم انتخاباتی صلح و اعتدال؛

حنیف اتمر: برای اصلاح نظام کنونی آمده‌ایم نه تغییر آن

محمد حنیف اتمر، مشاورپیشین شورای امنیت ملی افغانستان و از نامزدان انتخابات آینده ریاست جمهوری، امروز جمعه، 28 جدی در مراسم پیش از ثبت نام این تیم، گفت که او برای اصلاح نظام کنونی آمده و بحث تغییر نظام در برنامه هایش مطرح نیست.

به گفته اتمر، حکومت کنونی سیاستی را در پیش گرفته که در هیچ زمینه ای امیدی برای مردم افغانستان باقی نمانده است و او و همکارانش برای عبور از این وضعیت، خود را نامزد کرده اند.

به گفته محمد حنیف اتمر، تیم صلح و اعتدال برای تغییر ساختار نظام کنونی تلاش نمی کند اما می خواهد که با اصلاح نظام، قانونی اساسی را تغییر داده و پست نخست وزیری را ایجاد کند.

او درباره برنامه های خود در عرصه سیاست خارجی نیز گفت که افغانستان باید با دنیا و منطقه به یک تعامل مثبت در راستای حفظ امنیت افغانستان برسند.

محمد یونس قانونی و محمد محقق دو تن از معاونان آقای اتمر هستند و محمدعالم ساعی به نمایندگی از ترکتباران افغانستان، موافقت نامه ایجاد تیم صلح و اعتدال را امضا کرد.

در توافق نامه این تیم انتخاباتی، از اصلاح نظام انتخاباتی و ایجاد پست نخست وزیری، تعدیل قانون اساسی و نیز تشکیل شورای مشورتی در سطح رهبری سخن گفته شده است.

حنیف اتمر پیش از این به‌عنوان وزیر انکشاف دهات، معارف و داخله و مشاور شورای امنیت ملی افغانستان کار کرده است.

حامیان تیم انتخاباتی صلح و اعتدال

در مراسم اعلام موجودیت تیم صلح و اعتدال، نام شماری از حامیان این تیم نیز خوانده شد.

حامد کرزی رییس جمهور پیشین کشور، صبغت الله مجدی اولین رییس دولت افغانستان، استاد سیاف از رهبران جهادی، سیدحامد گیلانی، وحیدالله سباوون، امییر اسماعیل خان از رهبران جهادی حوزه غرب کشور، عطا محمد نور والی پیشین بلخ و رییس اجرایی حزب جمعیت، سید نورالله سادات رییس پیشین شورای مرکزی حزب جنبش و عمر زاخیلوال سفیر پیشین افغانستان در پاکستان از اعضای این تیم خوانده شده اند.

عطا محمد نور رییس اجرایی حزب جمعیت نیز در این مراسم گفت که به زودی جنرال عبدالرشید دوستم، معاون کنونی رییس جمهور غنی به جمع تیم صلح و اعتدال خواهد پیوست.

عطا محمد نور سخنانی از پیمان شکنی های مکرر اشرف غنی در قبال اعضای جمعیت اسلامی و سایر رهبران سیاسی سخن گفت و تاکید کرد که تیم صلح و اعتدال می تواند اعتماد مردم را به خود جلب کند.

تیم انتخاباتی محمد حنیف اتمر، جدی ترین رقیب برای محمد اشرف غنی خوانده می‌شود که تاکنون ثبت نام کرده است. قرار است در روزهای آینده رحمت الله نبیل رییس پیشین امنیت ملی افغانستان نیز با معاونیت جنرال مرادعلی و مراد و مسعوده جلال نیز ثبت نام کنند.

گفته می‌شود که رییس جمهور غنی تاکنون نتوانسته است برای خود معاون اول پیداکند و رایزنی های او با برخی چهره ها از جمله صلاح الدین ربانی به نتیجه نرسیده ست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *