اعتراف دیرهنگام؛

سرور دانش؛ در انتخابات پارلمانی حیثیت دولت و مردم زیر سئوال رفت

سروردانش، معاون دوم ریاست جمهوری کشور می گوید که با سپری شدن سه ماه از برگزاری انتخابات پارلمانی، هنوز نتایج این انتخابات اعلام نشده و سایه سنگین تقلب و تخطی و فساد بر این روند افتاده است.

او گفته است:” این موضوع به ابزاری برای طعنه‌ها و توهین‌های دوست و دشمن و به یک نوع سرافگندگی تبدیل شده است.”

دانش که امروز (یکشنبه ۲۳ جدی) در برنامه افتتاح “کنگره ملی مساعدت‌های حقوقی” در شهر کابل صحبت می‌کرد افزود که با توجه به “کارکرد ضعیف” کمیسیون‌های انتخاباتی، این نهادها نیاز به “اصلاحات همه جانبه” دارند.

معاون دوم ریاست جمهوری به کمیسیون های انتخاباتی هشدارداده گفت که صبر مردم لبریز شده است و نمی توانند بیش از این، ضعف ها و ناکارایی ها را تحمل کنند.

او گفت که حکومت وحدت ملی مکلف است تا اصلاحات همه جانبه در کمیسیون های انتخاباتی ایجاد کند.

آقای دانش درست زمانی از کمیسیون های انتخاباتی انتقاد می کند که دوماه از برگزاری انتخابات پارلمانی گذشته است ولی هنوز نتایج انتخابات اعلام نشده است.

رسوایی های انتخابات پارلمانی افغانستان که گفته تیفا پر از فسادمالی و حتی اخلاقی بوده درحالی انتقاد معاون دوم ریاست جمهوری را بر انگیخته است که افغانستان در عرصه ماجرایی بودن انتخابات هایش، در جهان رکورد دارد.

انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی دوره گذشته نیز به حدی با حاشیه همراه بود که با پا درمیانی وزیر خارجه امریکا، حل گردید.

مرتضی اشراق- خبرنگار آزاد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *