لت و کوب سه نوجوان خردسال از سوی یکی از آمرین حوزه‌های پولیس کابل

براساس اسناد و مدارکی که به خبرگزاری میثاق رسیده، محافظان آمرین یکی از حوزه های پولیس کابل، روز گذشته، جمعه، 21 جدی، سه نوجوان را به شدت لت و کوب و زخمی کرده است.

شاهدان عینی این رویداد به خبرگزاری میثاق گفته اند که بادیگاردهای آمر حوزه سیزدهم پولیس کابل، سه نوجوان 13، 15 و 17 ساله را به شدت لت و کوب کرده اند.

آنان می گویند که این نوجوانان هیچ جرمی را مرتکب نشده و پسر یکی از بزرگان در محل بنام حاجی رستم مختار می باشند.

به گفته آنان، آمر حوزه سیزدهم پولیس در زمانی که این رویداد به وقوع پیوسته، در حالت عادی نبوده است.حاجی رستم مختار که فرزندانش زخمیان این رویداد هستند نیز می گوید که فرزندانش بدون هیچ جرمی لت و کوب شده اند.

با این حال، در تصاویری که حاجی رستم مختار در صفحه فیس بوکش نشر کرده، پسرانش با سرو صورت خونین و لت و کوب شده نشان داده شده اند.

بشیر داوری آمر حوزه سیزدهم پولیس کابل اما، می گوید که این پسران نوجوان، یکی از سربازان حوزه 13 پولیس را با چاقو زخمی کرده اند.

او می گوید که دوسیه این سرباز تهیه شده و به محض اینکه او از شفاخانه مرخص شود، به نهادهای عدلی و قضایی سپرده می شوند.

او ادعاها مبنی بر اینکه خودش در حین لت و کوب این نوجوانان مست بوده است را به شدت رد کرد.

حاجی مختار درحالی تصاویر خون آلود پسرانش را در صفحه فیس بوکش نشر کرده است که براساس قوانین جزایی افغانستان، لت و کوب افراد در حین دستگیری و تحقیق جرم پنداشته می شود.

مریم احمدی

مریم احمدی، خبرنگار و فعال حقوق بشری است. او فعالیت روزنامه نگاری خویش را از دو هفته نامه آیینه روز آغاز کرده و در تلویزیون آیینه و خبرگزاری بخدی نیز فعالیت داشته است. او همچنان عضو فعال جامعه مدنی و نهادهای حقوق بشری چون موسسه اجتماعی بامیکا، جنبش زنان عدالت خواه و جنبش زنان پنجره امید می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *