تشکیل دهنده 60 درصدی بیماری توبرکلوز در فراه، زنان اند

رئیس صحت عامه ولایت فراه می‌گوید که حدود ۶۰ درصد بیماری توبرکلوز را زنان،۳۰درصد آن را مردان و ۱۰ درصد دیگر این بیماری را کودکان در این ولایت تشکیل می‌دهند.به دلیل عدم موجودیت کلینیک‌های عصری و پیشرفته مردم فراه مجبورند که جهت تداوی مریضی‌شان به ولایت‌های دیگر مراجعه نمایند.

به گزارش خبرگزاری میثاق، “جبار شایق”، رئیس صحت عامه ولایت فراه می‌گوید که سال گذشته حدود ۷۷۹ تن در فراه به بیماری توبرکلوز(سیل) مبتلا گردیده اند.

به گفته وی، طی یک سال گذشته حدود ۱۳ تن در این ولایت جان باخته، ۷۶۶ تن دیگر تداوی و ۱ تن دیگر تحت تداوی قرار دارد.

رئیس صحت عامه فراه تآکید کرد که ۶۰ درصد این بیماری را بانوان و 40 درصد آن را مردان وکودکان تشکیل می دهند.

او دلیل مبتلا به توبرکلوز را فقر، عدم رعایت حفظ الصحه و سطح پایین زندگی بیان نمود.

هنگامی که یک شخص به این بیماری مبتلا می‌شود ویروس در  تمام بدن شیوع  پیدا کرده و جگر‌ها به عنوان یک عضو از بدن که زمینه برای رشد و نموی میکروب توبرکلوز در ان مساعد می باشد، بیشترین آسب را دریافت می کنند.

آقای شایق تصریح کرد که این بیماری تآثیر زیادی بر قوت شخص بیمار دارد اگر بیمار غذایی کافی بخورد مقاومت بدن نسبت به این بیماری بیشتر می شود اما کسی که غذایی کمتری استفاده می‌کند تبعا مقاومت بدنش کمتر شده و این مریضی تاثیر بالایی روی آنها خواهد داشت.

این در حالی است که ولایت فراه یکی از ولایات فقیر دور افتاده افغانستان می‌باشد که به دلیل عدم موجودیت کلینیک‌های عصری مردم این ولایت مجبورند که جهت تداوی امراض به ولایت هرات مراجعه نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن