سیگار: کمک‌ها به نیروهای امنیتی افغانستان حیف و میل شده است

بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان(سیگار) در گزارشی تازه اعلام کرده است که بخشی از کمک های امریکا به نیروهای امنیتی افغانستان، حیف و میل شده است.

این نهاد اعلام کرده است که عدم نظارت درست بر مصرف پول‌های کمک شده به نیروهای امنیتی افغانستان علاوه بر حیف و میل پول‌ها، برنامه‌های توسعه‌ای و آموزشی نیروهای امنیتی این کشور را نیز آسیب زده است.

در گزارش تازه  آمده است که این کشور از سال ۲۰۰۲ تا حالا، بیش از ۸۴ میلیارد دالر را در بخش‌های امنیتی و دفاعی افغانستان مصرف کرده اما این نیروها هنوز به درستی سر و سامان نیافته اند.

سیگار تصریح کرده است که نهادهای مختلف نظارت کننده بر مصرف پول‌های کمک شده به افغانستان هماهنگی لازم وجود نداشته است.

در این گزارش آمده است: “ماموریت کمک به بخش امنیتی افغانستان، از همان آغاز از نبود یک برنامه همه‌جانبه رنج برده است.”

سیگار هم‌چنین می‌گوید که امریکا افغان‌ها را آنگونه که لازم بوده در تصمیم‌گیری‌ها دخیل نساخته و سیستم‌ها را بدون مشورت لازم با آن‌ها به اجرا گذاشته است.

در این گزارش به نقل از یک کارمند سابق امریکایی که در زمینه مشوره ‌دهی و آموزش نیروهای امنیتی افغانستان کار کرده، آمده است که “به افغان‌ها هدایت و اطلاع داده می‌شد، نه این‌که از آن‌ها چیزی پرسیده شود و یا با آن‌ها مشورت شود.”

 

در نتیجه این وضعیت، به نقل از گزارش سیگار، سیستم‌هایی در افغانستان ایجاد شده که افغان‌ها بدون حمایت امریکایی‌ها توان استفاده از آن را ندارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن