ریاست جمهوری: حاضرم دفتر طالبان را ایجاد و امنیت شان را تامین کنم

رییس جمهور غنی امروز در سفر به ولایت ننگرهار، اعلام کرد که حاضر است برای طالبان در داخل خاک افغانستان دفتر ایجاد و امنیت شان را تامین کند. ارگ ریاست جمهوری در خبرنامه ای گفته است که رییس جمهور غنی در سفر به ننگرهار با بزرگان و متنفذان این ولایت دیدار کرده است.

او همچنان در سفر به ولسوالی غنی خیل گفت که داعش درافغانستان به پایان رسیده است و از باشندگان این ولایت برای مبارزه با این گروه تقدیر کرد. ولسوالی غنی خیل یکی از مقرهای نظامی مستحکم گروه داعش به شمار می رفت.

با این حال، آقای غنی گفته است که تجربه صلح در روزهای عید فطر، نشان داد که مردم افغانستان طرفدار صلح هستند. آقای غنی در حالی از آمادگی اش برای ایجاد دفتر برای گروه طالبان در کابل سخن گفته است که هفته گذشته، شماری از سیاست مداران افغانستان به شمول حامد کرزی رییس جمهوری پیشین، در مذاکره با طالبان روی این موضوع توافق کرده بودند. ارگ ریاست جمهوری در مخالفت با نشست مسکو، اعلام کرد که این نشست یک نشست علمی است و دیگر ضمانت اجرایی ندارد اما با اعلام امروز، یکی ازکلیدی ترین شرط های نشست مسکو را برآورده ساخته است. تاکنون طالبان درباره این موضع غنی اظهار نظری نکرده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن