مجلس سنای امریکا خروج نظامی از افغانستان را رد کرد

مجلس سنای امریکا خروج نظامیان این کشور از افغانستان را با اکثریت آرا رد کرده است.

مجلس سنای امریکا در حالی با طرح خروج نیروهای امریکایی از افغانستان مخالفت کرده است که دونالد ترامپ دو روز پیش بار دیگر گفته است که روند صلح افغانستان در مسیر درستی در حرکت است و اگر توافق صلح انجام شود، نیروهای امریکایی از این کشور خارج خواهند شد.

ولی مجلس سنای امریکا با اکثریت آرا، طرح دونالد ترامپ در مورد خروج نظامی از افغانستان و سوریه را رد کرده است.

سناتوران امریکایی در این مورد لایحه‌ای که از سوی میچ مکنیل سناتور ایالت کینتکی و رییس سنای امریکا پیشنهاد شده بود را با 68 رای موافق و 23 رای مخالف تایید کردند و قرار است این لایحه در نشست‌های آینده از سوی این مجلس تصویب شود.

آقای مکنیل افزوده است که امریکا بخاطری باید نیروهای خود را از افغانستان و سوریه خارج نکند که گروه‌های تندرو در این دو کشور، امریکا را با تهدیدات جدی مواجه خواهند کرد.

او گفته بود: «ما پولیس جهان نیستیم ولی ما رهبران جهان آزاد هستیم و این مسوولیت امریکاست که بر علیه تروریزم در جهان مبارزه کند و در این راستا ایتلاف جهانی را رهبری کرده و از متحدان خود دفاع کند».

در همین ترامپ گفته است که کشور سالانه در افغانستان ۵۰ میلیارد دالر هزینه کرده است. پیش از این او گفته بود که گفتگوهای صلح افغانستان در مسیری درستی حرکت می‌کند و در صورت به نتیجه رسیدن این مهم تمام نیروهایش را از افغانستان خارج می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *