نماینده ویژه طالبان:امریکا پذیرفته تمامی نیروهای خود را از افغانستان خارج کند

رییس پیشین دفتر سیاسی طالبان در قطر و رییس هیات مذاکره کننده طالبان با زلمی خلیلزاد گفته است که امریکا پذیرفته که تمامی نیروهای نظامی و ملکی خارجی از افغانستان خارج شوند.
شیرمحمدعباس استانکزی در یک گفتگوی تازه‌ رسانه‌ای خود که دیروز چهارشنبه (10 دلو)  منتشر شده گفته است که در مذاکرات قطر با نمایندگان امریکا روی دو موضوع توافق شده است.

استانکزی افزوده که این توافقات شامل خروج تمامی نیروهای خارجی از افغانستان و دوم اینکه خاک افغانستان دیگر بر علیه امریکا و متحدانش در منطقه و جهان استفاده نخواهد شد، می‌باشد.

بحث خروج نیروهای خارجی از کشور در حالی مطرح می‌شود که یک رسانه ای امریکایی فاش کرده است که اشرف غن یبه ترامپ نامه نوشته و گفته است که افغانستان را ترک نکند.

در نامه نوشته است که امکان کاهش بودجه نظامی امریکا در افغانستان وجود دارد و تعدادی کمی از نیروهای امریکایی باید در خاک افغانستان باقی بمانند.

استانکزی افزوده: “ما به صراحت به امریکا گفتیم که اگر نیروهای خارجی در افغانستان وجود داشته باشند جهاد ما نیز ادامه پیدا خواهد کرد؛ آنها موافقه کردند که تمامی نیروهای نظامی و غیر نظامی خود را از افغانستان بیرون کنند؛ و حتی اینطور موافقه کرده‌اند که اگر به محافظان سفارت‌شان اجازه دهیم هم آنها تنها در داخل سفارت خواهند بود. امریکایی‌ها گفته اند که حضور دایمی و پایگاه نظامی نمی‌خواهند ولی به این شرط که برای شان اطمینان داده شود که افغانستان دیگر بر ضد امریکا و متحدانش استفاده نشود و ما هم این مساله را پذیرفته ایم”.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *